“قصه” ستظل حبيبى

بواسطة: كُتاب بيت العز - آخر تحديث: 20 أغسطس 2024
“قصه” ستظل حبيبى



الحلقة 9

اوقفت سيارتى لاجد عمر وميرام فى انتظارى

ميرام:ايه الى اخرك كده

شوق:سورى يا مرمر اصلى عديت على بنزينه علشان البنزين كان قرب يخلص

عمر:ازيك يا شوق

شوق:ههه اسفه والله الزوفته ديه لخمتنى خالص ونسيت اسلم عليك

عمر:اولا انا مش زعلان ثانيا متقليش على مرمر زوفته

شوق:هههههه علم وينفذ يا افندم هو احنا معزومين على الباب ولا ايه

ميرام:ههههههه لالا عمر كريم وهيدخلنا جوه

عمر:ماشى ماشى اتريقوا زى ما انتوا عايزين اتفضلوا ادخلوا

دخلت انا وميرام وعمر

لاجد المكان ساحر فهو منطقه من الخضره مطله على النيل مباشره والهواء نسماته عليله تنشأ لنا البسمه على وجوهنا

ويوجد طاولات صغيره الحجم

ولكن المكان خالى تماما

لا يوجد به سوى طاولتان وبكل واحده كرسيان

شوق:المكان يجنننن بس فاضى ليه

عمر:اه ما هو المكان كله محجوز

شوق:وانت حاجز المكان كله ليه ده احنا 3 بس

ميرام:قصدك اربعه

شوق:ايه يا ماما انتى احوليتى احنا 3 اهو

ميرام:لأ الرابع اهو

اشارت ميرام بيدها الى منطقه فى هذا المكان لأتفاجأ بشريف يخرج منها حاملا

ويتقدم نحوى

شوق:شريف انت0000انت هنا ازاى وليه

شريف:ازاى ديه فى ديه بسبب عمر وميرام هما الى جابونى

انا ليه

حينها امسك شريف بيدى ووضع قبله حانيه دافئه عليها ونظر فى عيونى وقال

شريف:علشان بحبك

ارتبكت كثيرا وبدأت انظر حولى حتى اهرب من نظراته او اجد ميرام او حتى عمر ولكنهم مشوا بعيدا عن انظارى

شريف:وهعرف ردك حالا

شوق:انا000000انا0000000

شريف:انتى حياتى كلها مقدرش اعيش من غيرك مقدرش يوم يعدى عليا ومسمعش صوتك انتى الجوهره الى ربنا

بعتهالى علشان تبقى سبب سعادتى ومطلوب منى انى احافظ عليها

مازال شريف يضغط على اناملى بحنان

لم استطع تمالك نفسى

لم اقوى على الصبر

سأقولها نعم سأقولها

اغمضت عينى ثوانى حتى استجمع صوتى

واخذت نفس حتى استجمع الحروف على شفتيا

وقلت
شوق:انا0000بحبك 000000بحبك

ايوه انا بحبك

شريف:انتى بتتكلمى بجد صح يعنى انا صاحى وسامع الكلام ده

شوق:انا بحلم وانت معايا طارين فوق احنا مش على الارض

عانقنى شريف

لاول مره اشعر بالامان من لحظه فقدان والديا

الان شعرت بالامان وانا بجانبه وهو محاوطنى بذراعيه

تركنى شريف وحاوط وجههى بيده وقال

شريف:بحبك 00بحبك اكتر من نفسى

شوق:00000000

لم اجب حينها هرب الكلام امام نظراته لم اقوى على الوقوف جلست

وجلس شريف امامى

شوق:انت جيت هنا ازاى واتعرفت ازاى على عمر ؟!!!!!!

شريف:انا قابلت ميرام وحكتلها على العذاب الى انا فيه منك

ضحكت حينها ضحكه مصطحبه بالخجل

شريف:والصراحه هى عرفتنى على عمر اكتر واتفقنا

شوق:يعنى ميرام متفقه معاكوا

ماشى يا ميرام اما تروحيلى بس

شريف:هههه سيبك من ميرام دلوقتى خليكى معايا

شوق:ما انا معاك اهو

شريف:تبقى معايا بعينك وبقلبك

احمرت وجنتى خجلا ولم استطيع الرد ولكن تلاقت عيوننا لتسبح فى بحر ملىء بالحب والاشواق

تكلمت عيوننا لتقول ما لايستطيع السنتنا النصق به

كانت عيناه تتأملنى جيدا وكأنه يوم فراقنا

ولكنى حاولت الهرب من هذه الافكار

وجعلت فكرى مع حلمى الذى تحقق

وبعد قضاء هذه الليله التى تعتبر اروع ليله فى حياتى

ركبت سيارتى انا وميرام

وتركنا شريف وعمر يذهبان سويه

ودار هذا الحوار بينى وبين ميرام

ميرام:اليوم النهارده كان يجننن

شوق:انا مش عارفه انا اتكلمت ازاى وقولتله

ميرام:هههههه الحب يصنع المعجزات

شوق:اه صح ده انا ناويالك نيه سوده بس لما نروح

ميرام:هههههه يا لهوى يا مستهوى وانا ايه ذمبى الصراحه الراجل صعب عليا ده كان مستوى على الاخر

شوق:تقومى تحطينى فى الموقف ده من غير ما تلمحيلى حتى

ميرام:هى اجمل حاجه فى الموقف الصدفه والمفاجأه كده

شوق:هسامحك المره ديه بس لو اتكررت تانى

ميرام:لالالالا اوعدك انها مش هتتكرر تانى

وانتى عارفانى انا عمرى وعدتك بحاجه ومنفذتهاش

شوق:اه طول عمرك بتوعدينى وبتخلفى وعدك

ميرام :خلاص يبقى اتفقنا

هههههههههههههههههههههههه

شوق: ههههههههههههههههههههههه مجنونه

وصلنا الى المنزل ومر هذا اليوم بسلام

وفى اليوم التالى ذهبت انا وميرام الى الجامعه وعلمنا ان الامتحانات اوشكت على البدء

وبعد مرور يومان خرجت ميرام مع عمر

وعندما عادت اخبرتنى ب




52348 مشاهدة