تزوجت اختي الصغيره (الحلقه السادسه عشر)
كارما قامت باتصال مع مازن وقالت
كارما / مازن عرفت اللي حصل
مازن/اهدي انا هاجي علي اول طيارة
كارما / لالالا خاليك انا عايزك تسمعني للاخر وتساعدني في اللي هيحصل ولا مش هتعرف عني حاجه
مازن / طب قولي انتي عايزه ايه
كارما قصت عليه كل شئ
أما ادهم كان بيقول لنفسه هوانا ليه بتعصب علي كارما هي معاها حق هي لسه صغيرة وعايزه تفرح زي اي حد
بس برضو مينفعش اللي حصل هي حطتني قدم الأمر الواقع
هي لازم تعرف مش كل حاجه تتاخد عند أن لازم تكون عقلها اكبر من كده
وفجأة tvاشتغل والمذيعه قالت
المذيعه انهاردة معانا ومعاكم الطفلة الشقيه الجميله التي دخلت عالم الموضة والأزياء
وهي لم تكمل العشرين عام
كانت حديث السوشايل ميديا في اخر فترة
معانا ومعاكم كارما الزيني
المذيعه ازيك يا كارما انتي انهاردة تطلبتي انك تكوني معايا ليه
كارما / الحمدلله الحقيقة أنا حبيت اطلع انهاردة عشان اوضح للناس كل حاجه
المذيعه / انتي فعلا متجوزة ادهم الزيني
كارما / اولا انا وادهم اصدقاء ومفيش اي حاجه تربطنا ببعض غير
الصداقه زي مازن الزيني بالظبط
تاني حاجه انا منزلتش حاجه علي صفحتي الرسميه لاني بقالي فتره طويله اوووووووووي مش بفتح الفيس عشان مشغوله
المذيعه / لما كنتي في تركيا الصحفي سالك وقالك لو في خبر حصري انتي قولتي أن في قنبله الموسم ياتري ايه هي
كارما / في جمعيه خيريه اختارتني عشان تساعدهم في فرحت ١٠٠ عروسه
وهو ده اللي مخلني منزلتش حاجه علي صفحتي الرسميه لاني مشغوله وانا عملت الحمدلله ٢٠ فستان وان شاءالله الفرح هيكون علي أول السنه الجديده
المذيعه/ كارما انا شايفه أن مفيش دبله في ايدك ليه
كارما / ماهو ده السبب التاني انا وخطيبي سابنا بعض
المذيعه/ ليه كده
كارما / مفيش نصيب وكمان هو مش عارف يعيش مع الواقع اللي احنا فيه يعني هو مش بيحب الصحافه والاعلام عشان كده لما حصلت الاشاعات المنتشره محبش الموضوع ده وسابنا بعض
المذيعه / طب ادهم ليه مش متجوزة
كارما / ادهم كان بيحب وحيببته ماتت وهو قفل علي قلبه
المذيعه/ لوخطيبك رجع تاني هترجعي
كارما / لا وانا مش هفكر في اي اتربط تاني دلوقتي عشان عندي حاجات كتير تخليني انسي الحب واي حاجه لمدة تلات سنين علي الأقل
انا هكمل دارستي وبعدكده شغلي اهم حاجه عندي لازم اثبت وجودي
المذيعه/ تحبي تقولي حاجه لخطيبك لوسمعانا دلوقتي
كارما بحزن عميق/ اقوله شكرا على كل لحظه حلو عيشتها معاك
ربنا يوفقك في حياتك وتتجوز واحدة احسن مني وأحضر فرحك قريب ان شاءالله
المذيعه / بشكرك ياكارما انتي جميله جدا وان شاءالله ربنا يعوضك خير انتي لذيذة ودمك خفيف
ان شاءالله نحضر حفله ١٠٠عروسه ونتكلم تاني
كارما / شكرا ليكي كلك ذوق وعايزة اقول حاجه أخيرة مش كل اللي بتحبه يبقي ليكي جايز نكون فاهمين اننا صح لكن لما تدخل التجربه
ممكن تطلع منها ميلان أو خسران بس المهم انك عشت التجربه للاخر
وان شاء هتقبلوني في شكل جديد ويارب اعرف اعمل ولو جز بسيط اوووووووووي من واجبي تجاه الايتام لاني انا واحدة منهم
وشكرا
قفل ادهم tvوقال
ادهم / ليه كده يا كارما اللي انتي عملتي ده طب ليه مقولتيش كده من الاول طب مين اللي عمل كده مين ليه مصلحه في كده
وانتظر كثير لكن دون فائده وطال الانتظار وجان جنونه ولم يعرف عنها شي
وقاطعه أفكاره الخادمه وقالت له
سي ادهم ست كارما سابت الجواب ده وقالت إن ادي لحضرتك لما الساعه تيجي ١ بليل
ادهم /طب هي ماقلتش هي رايحه فين
الخادمه لاوالله يابيه هي خدت شنطه هدومها ومشيت
ادهم طب اتفضلي انتي
ادهم فتح الجواب بيقول
ادهم اظن ان كده انابعفيك من اي حاجه بينا فعلا انا صغير ه بس عارفه يعني ايه شهرة ويعني ايه صحافه و اعلام
انا سبت البيت متحاولش تتدور عليا عشان مش هتعرف عني حاجه
اتمنالك حياة سعيدة مع انسانه غيري وتكون مش تافه زي
صحيح عشت معاك اجمل ايام حياتي وصحيح الحب جميل والكرامه اجمل
والسلام ختام
كارما
وهنا ادهم صرخ بااعلي مافي وقال لاااااااأأااأاا ليه كده يا كارما ليه
وبعد مرور ست شهور مرت علي الابطال كالعاده ولكن بالنسبة لكارما
كارما كانت مبسوطه اوووي عشان خلصت الفساتين للزفاف بتاعت العرائس
وجه يوم الفرح الجماعي وكانت كارما فرحانه عشان قدرت تفرح الايتام
وكان مازن معاها وكمان نرمين ودار الحديث بنهم
مازن / كوكي حبيبتي عامله ايه واحشني اووووي مش ناويه ترجعي
كارما /وانت والله يازومي انا مش هرجع تاني خلاص ومحدش يعرف اني هنا غيرك انت ونرمين
مازن/ ادهم ندمان من ساعه ماعرف انك هتعملي فساتين فرح البنات دول وبعدين انا وهو بندورعلي اللي عمل كده مش عارفين نوصله
كارما / بس انامش عايز اعرف حاجه وبعدين دي واضحة زي الشمس
انت ناسي أن سالي لسه هربانه وان اخر مرة شوفتها ساعة اخر حفله حضرتها مع ادهم يعني هي مش بعيدة عن الموضوع ده
مازن/ طب ليه مقولتيش لاادهم كده
كارما / عشان مش فارق معاه يسمعني وأنه قال اني فرحانه بالشهرة
وإني تافه وان غلط لما حب واحدة عياله صغيرة
مدافع ليه بقي عن نفسي اقول اني مش عملت كده خالي كل واحد يفهم اللي هو عايزه
وانت قولت قبل عيشي التجربه للاخر واعرفي كل حاجه واوعي لتغلطي وانا عشت وجربت بس للاسف خرجت منها بصدمه عمري يمكن اكون قدم الناس قويه بس انا من جوايا بنهار
نرمين/ بس انتي بتحبي ادهم وانا شايفه أنه اتغير كتير اووووي
ده انتي لوشوفتني مش هتعرفي بقي كل حاجه عنده الشغل وبس
كارما /ربنا يوفقه انا خلاص تعبت وقلبي مش مستحمل واجع تاني
انا كده تمام اووووي وانا خلاص فاضلي سنه واحدة واخلص دارسه
واعمل شركه واكمل بقيت حياتي في الشغل
نرمين/ بس ياكارما
كارما مغيرة مجري الحديث وقالت
انتي يأبت انتي قوليلي انتي قربتي ولالسه وبعدين هتسمي ايه
نرمين / انا في السادس اهو بس تعبانه اوي وهجيب ادهم ياستي
مازن بمزح / اه تعبانه بأمارة ماهي عايزة تولد من الوقتي عشان انا خلاص تعبت والله
نرمين/ ياسلام ياخويا مش انت قولتي عايز عشر عيال
مازن / انا قولت عايز عيال بس انا ملحقتش اعيش حياتي معاكي
نرمين/ معلش ياحبيبي بكره أولد ونعيش حياتنا من تاني
مازن طبع قبله علي جبينها وقال ربنا يخليكي ليا ياقلبي
كارما بمزح / احمممم نحن هنا
الجميع هههههههههههه
وحدث لقاء صحفي مع كارما وكانت المفاجأة
وبعدها سافرت الي مكانها التي تفضله
ياتري ايه اللي حصل